LIT X GAMES

2D Art Challenge

Toată lumea știe “The Witcher”, da? Dar poate nu toți știu parcursul care a condus către faima internațională. Prima dată a fost cuvântul scris - cărțile lui Andrzej Sapkowski (1990-2013), apoi jocul produs de CD Projekt Red (2007-2022) la care și AMC a contribuit cu artă, și cel mai recent serialul produs de Netflix în 2019. Urmărind firul cronologic, observăm și evoluția mediilor de entertainment, cert este că toate au ca fir roșu povestea, hrană imaterială pentru orice om. 

Consumăm povești de mici când ni se citesc înainte de visare. Relația cu ele devine un pic tensionată când ajung lecturi obligatorii la școală, iar când dobândesc interactivitate prin suflul magic al game devșilor, generațiile digitaliste se simt acasă.


Am pus la cale un concurs dedicat artiștilor de concept din domeniul jocurilor video.
Tema explorării noastre: literatura. Împreună cu grupul editorial ART, am cules trei povești cărora te invităm să le dai suflul magic digital. Alege un personaj sau o scenă de environment din extrasele propuse.
Poți înscrie la ambele categorii de concurs (Personaj/Enviro) sau poți aborda toate poveștile dacă ai timp și viteză.
Noi vrem să vedem imaginația și măiestria la lucru, cantitatea o decizi tu.
Unele texte sunt mai bogate în detalii vizuale, altele mai puțin, după stilul preferat de lucru al fiecărui artist, după brief mai explicit sau care să lase mai multă libertate de imaginație.

FAQs

  • Characters:

    Locul 1: Ana Maria Hortolomei Bitoleanu

    Locul 2: Tudor Rădulescu 

    Locul 3: Cornelia Gabriela Mărculescu

    Toți cei trei câștigători au ales să o reprezinte pe Rin (Fang Runin), din “Războiul Macului“ de R. F. Kuang.

    Environment:

    Locul 1: Nealocat

    Locul 2: Ruiz Hilario aka Vlad cu Fulcrum City din “Secera” a lui Neal Shusterman.

    Locul 3: Dariana Onofre cu Visarea din “The Sandman” a lui Neil Gaiman.

    • Participantul deține copyright pe lucrarea/lucrările înscris(e) în concurs.

    • Participantul oferă organizatorului (AMC Studio) permisiunea de folosință a lucrării/lucrărilor în scopuri de promo/marketing în medii ca website, social media, materiale promoționale. Artistul va fi creditat în orice astfel de context în care lucrarea îi este afișată.

    • Culege reperele esențiale din texte și pe baza lor dezvoltă conceptele într-o viziune personală, fără să urmărești o reproducere strictă, după „dictarea” autorilor. 

    • Pot fi dezvoltate zone individuale sau se pot combina reperele din mai multe citate/ locații, acolo unde există.

    • Abordarea trebuie să fie din perspectiva unui joc video. Astfel, environmentul nu trebuie tratat ca un background sau ca un simplu decor, ci adaptat pentru a servi ca scenă de pasaj sau de desfășurare a unor acțiuni.
      Personajele trebuie să convingă de statutul lor de eroi ai evenimentelor și să inspire playabilitate.

    • Un text de maxim 400 de cuvinte prin care să ne faci cunoscut procesul de construcție a planșei, referințe, decizii etc. 

    Environment

    • 1x environment design

    • 1x callout sheet  care să conțină detalieri și schițe explicite ale cel puțin două elemente din planșa de environment design.

    • serie de planșe (4-5) care să reflecte etapele de lucru - referințe, thumbnails, schița detaliată, 3d blockout (dacă s-a folosit), variante de culoare și/sau iluminare.

    Personaj

    • 1x character design

    • 1x callout sheet  care să conțină detalieri și schițe explicite ale cel puțin două elemente din planșa de character design.

    • serie de planșe (4-5) care să reflecte etapele de lucru - referințe, thumbnails, schița detaliată cu variante, etapa 3D (doar dacă s-a folosit), variante de culoare.

    Toate planșele vor avea 300 dpi / minim 2000px latura cea mai mică.

    • Lucrările făcute cu AI nu sunt acceptate în concurs.

  • Urcă pachetul complet pe contul tău de google drive și trimite-ne linkul pe adresa forthewin@amc.ro.

  • 8.09.2024, până la miezul nopții.

  • Ca și-n alte concursuri AMC, premiile oferite sperăm să fie de ajutor pentru startul unei cariere (în Concept Art), după cum urmează:

    1. Loc 1: un mentorship de o lună cu 2D Art Directorul AMC, Dan Cocină, prezența lucrării tale în Fiction Art, un abonament la East European ComicCon, seria de bandă desenată “The Sandman” a lui Neil Gaiman;

    2. Loc 2: prezența lucrării tale în FictionArt, abonament la EECC, portfolio review cu Dan Cocină (AMC) și Sergiu Zegrean (proful de Concept Art de la UVT), seria “The Witcher” a lui Andrzej Sapkowski;

    3. Loc 3: prezența lucrării tale în FictionArt, abonament la EECC, portfolio review cu Dan Cocină (AMC) și Sergiu Zegrean (proful de Concept Art de la UVT), seria LOTR de J.R.R. Tolkien.

    Locurile 4 și 5 primesc expunere în FictionArt, precum și un abonament la EECC.

  • Bienala Internațională de Concept Art și Ilustrație, Timișoara, aflată la a doua ediție (vernisaj: 11.11), este o inițiativă a Facultății de Arte din Timișoara, o mișcare ce are ca scop promovarea artiștilor de creație 2D din diferite discipline, cu predilecție jocuri video. Din agenda evenimentului amintim expoziția centrală în care lucrările câștigătoare din concurs vor fi afișate atât în spațiu fizic, cât și online, cât și workshops, dintre care unul va fi ținut de Art Directorul nostru, Dan Cocină.

    În 2023, Facultatea de Arte din Timișoara a lansat masterul de Game Art în parteneriat cu AMC.
    Află mai multe despre acest program: https://admitere.uvt.ro/program/game-art/

  • EECC îi reunește pe toți cei care iubesc benzile desenate, filmele, serialele TV, Sci-Fi și fantezia, jocurile, cultura japoneză, anime-ul, manga, jocurile de societate, jocurile cu cărți de colecție și, nu în ultimul rând, tehnologia. 

    EECC este locul principal unde fanii Fantasy & Sci-Fi își pot întâlni actorii, autorii, artiștii preferați, pot discuta cu ei și au oportunitatea de a participa la sesiuni speciale de fotografii/autografe cu aceștia. Festivalul va avea loc în intervalul 13-15 septembrie pe Arena Națională din București. 

  • Câștigătorii vor fi anunțați miercuri, 11.09, la final de zi, pe pagina dedicată concursului, în social media AMC, dar vor fi și contactați direct. 

  • Artworkul din poster este o compoziție dintre un personaj și o scenă de Enviro din lumea “Toate pânzele sus!”, cartea lui Radu Tudoran apărută în ‘54, după care s-a făcut serialul cu titlu omonim în anii ‘75-’77, regizor Mircea Mureșan.
    Internii noștri din departamentul de Concept au imaginat scena și personajul ca parte dintr-un joc.

Extrasele de text

1. Secera, de Neal Shusterman

  • Roman distopic plasat într-un viitor în care omenirea a cucerit moartea. Boala, îmbătrânirea și moartea naturală nu mai sunt preocupări datorită tehnologiei avansate și a unei inteligențe artificiale, cunoscută sub numele de „Tunetul”, care gestionează societatea și asigură pacea și stabilitatea. Pentru a controla creșterea populației, un grup de indivizi numiți “Seceri” sunt însărcinați cu responsabilitatea de a „spicui”, de a ucide anual un număr de oameni.

    Povestea urmărește doi adolescenți, Citra Terranova și Rowan Damisch, care sunt aleși ca ucenici ai Secerii Faraday, venerată și cu simț etic, care crede în gravitatea și onoarea sarcinii sale. Citra și Rowan trec printr-o pregătire riguroasă și provocări, învățând despre complexitatea vieții, a morții și a puterii pe care sunt pregătiți să o exercite.

    Romanul aprofundează dinamica politică din Domul Secerilor, în care facțiuni diferite au filosofii diferite despre spicuire. Unii, ca Faraday, urmează coduri stricte de conduită pentru a asigura corectitudine și compasiune, în timp ce alții, ca nemilosul Goddard, își îmbrățișează rolul cu un zel tulburător și consideră că spicuirea este un privilegiu și un mijloc de a-și exercita puterea.

    Pe măsură ce ucenicii progresează, ei descoperă corupția și decăderea morală din Domul Secerilor și sunt siliți să se confrunte cu decizii etice dificile într-o lume în care umanitatea lor este pusă constant la încercare. Povestea se construiește până la un punct culminant care implică trădarea, rezistența și lupta pentru a-și păstra integritatea într-un sistem care pare tot mai viciat.

  • “Bărbatul a pășit peste prag și pe parchet fără să facă nici cel mai mic zgomot cu pantofii ușori ca niște papuci de casă. Roba lui cu multe rânduri de pânză ivorie, deși ajungea până jos, n‑avea nicio urmă de praf pe ea. O Seceră își poate alege culoarea robei – orice culoare, în afară de negru, pentru că era considerată inadecvată cu munca lor. Negrul era o absență a luminii și Secerile erau opusul. Unele robe erau mai deschise, altele mai mate. Arătau ca robele bogate, fluide, ale îngerilor din Renaștere, grele și în același timp ușoare ca aerul. Stilul unic al acestor robe, indiferent de materialul din care erau făcute sau de culoare, le făcea imediat vizibile în public și imediat puteau fi evitate – dacă ai fi vrut așa ceva. Culoarea robei spunea deseori multe despre personalitatea Secerii. Roba ivorie era plăcută, suficient de îndepărtată de albul adevărat ca să nu atace ochii cu strălucirea ei. Dar nimic nu schimba faptul că era purtată de o Seceră. Și‑a tras gluga, dând la iveală părul cenușiu tuns corect, o față posomorâtă, cu obrajii roșii de la ziua friguroasă și ochi negri care păreau să fie arme.

    Secera ținea în continuare mâna cu inelul spre ea. Era o piatră mare, aproape de mărimea unei ghinde. Se zicea că e un diamant, dar în inima lui era o întunecime care‑l făcea diferit de orice asemenea bijuterie. Centrul nu era tocmai negru – era o absență a culorii care arăta altfel de fiecare dată când îl mișcai în lumină, cum se întâmplă uneori cu ochii unui om. 

    Deși casa lui era modestă, fără ornamente, avea și ceva impresionant: camera armelor. Fusese cândva garajul unei case vechi, dar acum era ocupată cu colecția lui extinsă. Pe un perete erau numai lame, pe altul numai arme de foc. Pe un al treilea erau rafturi cu recipiente ca într‑o farmacie și pe al patrulea – mai multe obiecte arhaice. Arcuri elaborate, o tolbă cu săgeți cu vârf de obsidian, arbalete înspăimântător de încordate – chiar și o macetă, deși le era greu să și‑l imagineze pe Faraday omorând pe cineva cu o macetă.”

  • “Era o metropolă post‑mortalitate din centrul MidMericii. Acolo, lângă râu, la poalele turnurilor orașului, era o structură veche din piatră, impresionantă nu prin înălțimea, ci prin soliditatea ei. Coloane de marmură și arce susțineau un dom uriaș de cupru. Era un omagiu adus Greciei antice și Romei imperiale, bazele civilizației noastre. Încă mai era numit Capitoliul, pentru că acolo fusese cândva capitala statului, pe vremea când încă mai erau state – în zilele de dinainte ca guvernele să dispară.

    …toți trei luaseră un hipertren privat până în Fulcrum și acum stăteau pe o platformă îngustă de lemn, în fața unei pajiști îngrijite ce se termina abrupt la marginea unei clădiri de 119 etaje…

    …În Fulcrum City, capitala MidMericii, sediul era o clădire solidă, din granit alb şi sticlă bleumarin. La cele şaizeci şi şase de etaje ale sale, era de înălţime medie printre clădirile din centru….

    … Arcada se prăbuşise în Era Mortalităţii, când Fulcrum City se numea St. Louis. Ani de‑a rândul, imensa parabolă de oţel rezistase pe malul fluviului Mississippi, până când ura a dărâmat‑o, într‑o epocă în care necuraţii nu se jucau doar de‑a maleficii, ci chiar înfăptuiau zi de zi infracţiuni. Acum nu mai rămăseseră decât capetele, doi piloni ruginiţi de oţel înălţaţi spre ceruri, un pic înclinaţi unul spre celălalt. Dacă te uitai la lumina zilei, chiar te păcălea. Mai că‑i vedeai întinzându‑se plini de dor unul spre celălalt, pe căile lor nevăzute, de‑a curmezişul cerului. Parcă zăreai întreaga arcadă fantomatică, dacă porneai de la temeliile abia schiţate…”

2. Războiul macului, de Rebecca F. Kuang

  • Roman dark-fantasy inspirat din istoria Chinei, în special din cel de-al doilea război sino-japonez, și din ascensiunea lui Mao Zedong. Explorează teme legate de război, traume și complexitatea puterii, ororile conflictului și dilemele etice cu care se confruntă cei care caută să exercite puterea pentru ceea ce ei percep ca fiind un bine mai mare. 

    Urmărește povestea lui Rin, o simplă țărancă și orfană de război, care surprinde pe toată lumea, când reușește să treacă cu succes examenul Keju la nivelul întregului imperiu Nikara și să intre la prestigioasa Academie Sinegard. Hotărâtă să scape de familia ei adoptivă abuzivă și de soarta unui măritiș aranjat, Rin își impune o autodisciplină severă și un studiu intens pentru a reuși.

    La Sinegard, fata se confruntă cu discriminare și ostilitate din cauza sexului, a culorii pielii și a originii din clasa inferioară, dar excelează în studii, în special în strategie și lupte. Sub îndrumarea maestrului Jiang, excentric și dependent de droguri, Rin își descoperă aptitudinile pentru șamanism și capacitatea de a se conecta cu zeul Phoenix răzbunător, accesând puteri mari, dar periculoase. 

    În timp ce Imperiul Nikara se confruntă cu amenințarea iminentă a invaziei Federației militariste Mugen, puterile lui Rin devin atât un avantaj vital, cât și o responsabilitate periculoasă. Povestea ia o turnură întunecată când izbucnește războiul, iar Rin este împinsă în haosul bătăliei și legătura ei cu zeul Phoenix o conduce pe calea distrugerii.

  • “…Asta-i fata? întrebă femeia. Hm. E cam tuciurie…

    …De-asta ai pielea aşa închisă, spuse Venka, arcuindu-şi buzele. Maronie ca bălegarul de vacă….

    …Până să împlinească cincisprezece ani…

    …La sfârşitul verii, fata purta o tunică subţire de bumbac şi sandale reparate de două ori. Îşi ducea singurul schimb de haine într-o taşcă peticită atârnată pe umăr. Tot acolo avea şi volumul de Mengzi, un set de pensule de scris primite în dar de la preceptorul Feyrik şi o punguţă cu bani. În taşcă se aflau toate bunurile ei de pe lumea asta.

    …Rin își privi cozile fără tragere de inimă. Avea pielea prea negricioasă şi era prea sfrijită ca să fie considerată o frumuseţe, dar totdeauna i se păruse că părul ei lung şi des era unul dintre cele mai de preţ bunuri ale sale….

    …În seara aceea îşi tăie singură cozile cu un cuţit ruginit pe care-l împrumutase de la una dintre gărzile caravanei. Smuci lama cât îndrăzni de aproape de urechi, trecând-o înainte şi înapoi până ce părul cedă. Îi luă mai mult decât îşi închipuise. Când termină, se uită un minut la cele două cozi groase de păr care-i stăteau în poală….

    …Se gândise să le păstreze, dar acum nu mai vedea nicio valoare sentimentală într-un asemenea gest. Erau doar smocuri de păr mort. Nici măcar n-ar fi putut să le vândă prea bine în nord – părul sinegardian era faimos pentru că era subţire şi mătăsos şi nimeni n-ar fi vrut pletele sârmoase ale unei ţărănci din Tikany…”

  • “Cea mai prestigioasă instituţie din imperiu, unde se pregăteau viitori generali şi oameni de stat. Palatul şi academia sunt clădite în munte, dar restul oraşului se întinde în valea de dedesubt. Uneori, în zilele cu ceaţă, te uiţi peste creastă şi parcă te afli deasupra norilor.  O alee de piatră urca în spirală în jurul muntelui, suind şerpuit către un complex de pagode clădite pe terase tot mai înalte. Pe ultima dintre ele se afla un templu pe turnul căruia era cocoţat un dragon de piatră, simbolul Împăratului Roşu. Alături de templu, curgea, ca un scul de mătase, o cascadă scânteietoare.

    Academia arăta ca un sălaş pentru zei. Era un loc de legendă. Academia este construită pe locul unei vechi mănăstiri, spuse Tobi şi le făcu semn să-l urmeze pe treptele de piatră spre primul nivel. Templele şi spațiile de rugăciune au fost transformate în săli de clasă după ce Împăratul Roşu a unificat triburile din Nikan. Academia avea şapte niveluri. Fiecare curbă a aleii de piatră dădea la iveală un nou complex de clădiri şi terenuri de instrucţie, înconjurate de vegetație luxuriantă, care fusese în mod clar cultivată cu grijă de sute de ani. Un pârâu învolburat brăzda versantul muntelui, împărţind campusul perfect în două.”

3. The Sandman, de Neil Gaiman

  • În lumea Sandman a lui Neil Gaiman există așa-numiții Eterni. Eternii sunt reprezentări antropomorfice ale forțelor cosmice pe care le reprezintă și pe care trebuie să le îndeplinească. Ei se consideră o familie, spunându-și unul altuia “frate” sau “soră”, și sunt cunoscuți ca fiind copiii entităților “Noapte” și “Timp.” De la cel mai bătrân la cel mai tânăr, ei sunt: Destinul, Moartea, Visul, Distrugerea, Dorința, Disperarea și Delirul/Frenezia. Fiecare din Eterni are un regat pe care îl controlează în totalitate.

    Deși se consideră o familie, sunt adesea o familie disfuncțională și nu se înțeleg întotdeauna. Dorința de cele mai multe ori îi manipulează pe ceilalți, batjocorindu-i și încercând să îi enerveze. Dorința este geamănul/a mai mare al Disperării, iar întruchiparea sau sexul său nu sunt fixe. Este androgin/ă, preferând să apară așa cum privitorul își dorește să vadă Dorința. Este capricioasă/capricios și egoist/ă, iar vanitatea sa nu are limite.

    Neil Gaiman afirmă că Eternii nu trebuie văzuți ca zeități. Ca zeii să existe, lumea trebuie să creadă în ei. În contrast, Eternii vor continua să existe fie că noi credem în ei, fie că nu. Pentru că sunt eterni.

  • The Sandman Anotimpul Cețurilor vol. 4

    “Dorința e potrivită ca înălțime. E puțin probabil ca un portret să o poată surprinde cu adevărat, din moment ce să o vezi, sau să îl vezi, înseamnă să te îndrăgostești – cu pasiune, cu patimă, în detrimentul oricui altcuiva.

    Dorința miroase aproape imperceptibil a piersici văratice și aruncă două umbre: una neagră, cu margini ascuțite, cealaltă translucidă și mereu mișcătoare, ca un val de căldură.

    Dorința zâmbește în scurte străfulgerări, așa cum lucește lumina soarelui pe tăișul unui cuțit. Și mai sunt multe alte lucruri tăioase când vine vorba de Dorință.

    Niciodată posedată, mereu posesoare, cu pielea palidă ca fumul și ochi căprui și vicleni ca vinul galben: Dorința e tot ceea ce ți-ai dorit vreodată. Oricine ai fi. Orice ai fi.

    Totul.”

  • Context: Lumea Visului/Visarea este un tărâm metafizic, și este regatul Visului, unul dintre Eterni. În inima Visării este castelul său, păzit de un grifon, un hipogrif și un dragon cu 2 picioare (wyvern). 

    Visarea este un tărâm vast și mereu schimbător, unde peisajele se schimbă de la luminoase și frumoase la întunecate și înfricoșătoare. Este un loc unde copacii contorsionați șoptesc secrete, unde castelele plutesc pe cer și unde zeii uitați și creaturile mitice cutreieră. În Visare, realitatea se îndoaie și se frânge, creând o lume în care bizarul și fantasticul sunt obișnuite, iar singura limită este imaginația visătorului.

    The Sandman Preludii și Nocturne Vol 1

    “Lumea Visului este un loc al umbrelor și reflexiilor, unde fiecare coridor este o ușă către alt loc, iar fiecare oglindă reflectă mai mult decât ceea ce este în fața ei.”

    “În Lumea Visului, pământul se îndoaie și se întoarce asupra sa, un labirint de peisaje ciudate și schimbătoare. Cerul deasupra este o pânză pictată cu visele sufletelor adormite, iar pământul de sub picioare pulsată cu amintirile zeilor uitați.”

    “Castelul este în ruine, zidurile sfărâmate și căzute; este doar un vis, la urma urmei. Și în Visare, castelele se pot înalța, sau se pot topi ca ceața, sau pot fi uitate cu totul.”

    “Dincolo, în afara lumii mele de vis, e praf infinit. Iar Lumea Visului e infinită, deși e mărginită de fiecare parte. Calea spre Centru e o spirală lentă. Se trece pe lângă casele de mistere și secrete…vechi stații la granițele Coșmarului. De acolo navighezi spre noapte până ajungi la Porțile de Corn și Fildeș. Le-am sculptat chiar eu, când lumea era la începuturi și era nevoie de ordine.

    Mă grăbesc spre Porți.

    Visele care trec pe lângă Poarta de Fildeș sunt minciuni, născociri și înșelăciuni. Cealaltă permite adevărul. Nimeni nu mai păzește Poarta de Corn. Îmi amintesc vechea ordine.

    Odată trecut, îmi văd castelul.”